Monday, February 9, 2009

SEKITAR PROGRAM SEMINAR AMAL PALESTIN UITMJB 2009


Dalam kesibukan sempat juga posing bersama kumpulan UNIC. Bukan senang nak gambar dengan artis,lagipun free je.
Buat pertama kalinya kumpulan nasyid UITMJB juga turut buat persembahan, not bad,walaupun nyanyikan lagu orang.Mudah-mudahan mereka akan berjaya menempa nama dalam persada nasyid tanahair.

Begitu bersemangat sekali pelajar menyatakan sokongan mereka terhadap Palestin, semoga semangat yang membara itu akan diterapkan dalam kesungguhan mereka menuntut ilmu demi untuk memartabatkan Islam dan umatnya seantero dunia.
Hari ini Islam dipandang hina bukan kerana tidak mampu untuk bersaing dalam pelbagai bidang kehidupan,tetapi kerana kealpaan umat Islam dalam memahami hakikat dan kepentingan ilmu akibatnya ramai yang belajar semata-mata untuk mendapat pengiktirafan dan habuan dunia sahaja.

Al-Fadil Ustaz Fairuz Ali Akbar yang didatangkan khas daripada Jabatan Mufti Negeri Johor juga tidak ketinggalan memeriahkan majlis dengan lawak selambanya yang memukau hadirin,walaupun jam pada ketika itu telah menunujukkan jam 11.00tgh.
Lalu apa tindakan kita ?,boikot tetap boikot,cuma mungkin kena berpada sebab kadang-kadang boikot kena saudara sendiri. McDonalads Malaysia misalnya milik QSR Brands Berhad anak syarikat JCorp Berhad, syarikat milik Bumiputera sepenuhnya.
Bayangkan 90% pekerjanya daripada kalangan Bumiputera akan hilang pekerjaan kesan boikot keatas McDonalds Malaysia. Dicadangkan lebih baik boikot Malboro,Dunhill & yang sewaktu dengannya@ boikot dulu drp membeli produk tak halal sebelum boikot yg telah disahkan halal oleh JAKIM

Ha inilah dia pelakon lelaki terbaik dalam persembahan hari tu.Mantap dan patut diberi pujian.Tahniah kepada pengajur program kerana telah berjaya mengingatkan kita kepada penderitaan saudara Islam diPalestin.Diharapkan ingatan jangan tinggal ingatan,tindakan boikot mesti diteruskan walaupun umpama semut yang menggigit gergasi.

No comments:

Post a Comment